"Heerlijkheid Beek" is een prachtig natuurgebied bij Beek, aan de oostzijde van Nijmegen. De laatste ijstijd besloot hier te stoppen en heeft een mooie stuwwal opgeduwd: beneden Beek, boven Berg en Dal. Het is aantrekkelijk wandelgebied voor mensen die van heuvels houden.
Op een aantal plaatsen is er een fraai uitzicht op de Ooij en op Persingen.
Klik op een foto voor een vergroting (aanbevolen).
De kerk van Persingen in de Ooijpolder.
Nijmegen zoals het is. Reageren? Dat kan onderaan de pagina. Gebruik foto's en tekst toegestaan volgens CC BY-NC-ND o.v.v. Arthur.
Posts tonen met het label beek. Alle posts tonen
Posts tonen met het label beek. Alle posts tonen
dinsdag 20 september 2016
Heerlijkheid Beek bij Nijmegen
Labels:
beek,
Heerlijkheid Beek,
nijmegen,
ooij,
Persingen
vrijdag 25 september 2015
Nijmegen uit: Huis Wylerberg in Beek
Huis Wylerberg is een fraai landhuis in Beek aan de voet van de Duivelsberg. Ooit in Duitsland gebouwd, in Duitse expressionistische stijl, architect Otto Bartning. Na WOII is de Duivelsberg Nederlands geworden.
De ligging is prachtig, verscholen achter Beek.
Een klik op de foto's geeft een vergroting.
De ligging is prachtig, verscholen achter Beek.
Een klik op de foto's geeft een vergroting.
Labels:
beek,
Duivelsberg,
Huis Wylerberg,
nijmegen,
wyler
zaterdag 14 maart 2015
De tram in Nijmegen deel II
Een tweede reeks met Nijmeegse "tramfoto's" (het eerste deel staat hier), in dit geval zwart-wit.
Zoals je kunt zien was met name de tram boven op het viaduct fotogeniek, daar zijn de meeste foto's van. De foto's lijken op elkaar, maar omdat de details verschillen heb ik ze hier toch opgenomen.
De auto die je op een van de foto's ziet heeft een kenteken dat start met een M. Dat betekent dat de auto uit Gelderland komt.
Voor mij zijn deze foto's dubbel leuk: van een aantal is mijn opa namelijk de fotograaf. Van hem kun je hier veel meer (glasnegatief) foto's vinden.
Door op de foto te klikken krijg je een vergroting. Met pijltje links en rechts kun je door de foto's heen "zappen". Ik raad je aan dat laatste niet te doen, want er zijn leuke dingen te zien op de foto's: mensen, kleding, een auto, verkeersborden, paard en wagen, landschappen en nog veel meer.
De resolutie van de foto's is behoorlijk hoog, er zijn aardig wat details te zien.
Duitsland lag een een stuk dichter bij Nederland: de Duivelsberg was Duits.
Zoals je kunt zien was met name de tram boven op het viaduct fotogeniek, daar zijn de meeste foto's van. De foto's lijken op elkaar, maar omdat de details verschillen heb ik ze hier toch opgenomen.
De auto die je op een van de foto's ziet heeft een kenteken dat start met een M. Dat betekent dat de auto uit Gelderland komt.
Voor mij zijn deze foto's dubbel leuk: van een aantal is mijn opa namelijk de fotograaf. Van hem kun je hier veel meer (glasnegatief) foto's vinden.
Door op de foto te klikken krijg je een vergroting. Met pijltje links en rechts kun je door de foto's heen "zappen". Ik raad je aan dat laatste niet te doen, want er zijn leuke dingen te zien op de foto's: mensen, kleding, een auto, verkeersborden, paard en wagen, landschappen en nog veel meer.
De resolutie van de foto's is behoorlijk hoog, er zijn aardig wat details te zien.
Duitsland lag een een stuk dichter bij Nederland: de Duivelsberg was Duits.
vrijdag 13 maart 2015
De tram in Nijmegen deel I
Nijmegen? Een tramlijn? Jazeker, van 1889 tot 1955.
Het waren drie lijnen: van Nijmegen naar Beek, Berg en Dal en St. Anna.
Meer informatie tref je in Wikipedia aan.En heel veel meer informatie, foto's en een routekaart tref je op het onvolprezen Noviomagus aan.
Veel van de ansichtkaarten die je hier ziet zijn op diverse plaatsen op Internet te vinden.
Deze selectie bevat de ansichtkaarten in kleur.
De moeite waard om "langzaam" te bekijken, want naast trams zie je ook de omgeving, mensen met hun kleding, fietsen en een hele zeldzame auto.
Een klik op de kaart levert een vergroting op. Met pijltje links en pijltje rechts kun je deze bekijken. Met Esc kom je hier weer terug.
Het waren drie lijnen: van Nijmegen naar Beek, Berg en Dal en St. Anna.
Meer informatie tref je in Wikipedia aan.En heel veel meer informatie, foto's en een routekaart tref je op het onvolprezen Noviomagus aan.
Veel van de ansichtkaarten die je hier ziet zijn op diverse plaatsen op Internet te vinden.
Deze selectie bevat de ansichtkaarten in kleur.
De moeite waard om "langzaam" te bekijken, want naast trams zie je ook de omgeving, mensen met hun kleding, fietsen en een hele zeldzame auto.
Een klik op de kaart levert een vergroting op. Met pijltje links en pijltje rechts kun je deze bekijken. Met Esc kom je hier weer terug.
Abonneren op:
Posts (Atom)

































































